دوره دانش آموزی آموزش اسکرچ

اسکرچ Scratch یک زبان برنامه نویسی تصویری است که برای کودکان و نوجوانان طراحی شده است. دانشمندان آزمایشگاه رسانه ام آی تی زبان برنامه نویسی اسکرچ را طراحی نموده و در سال ۲۰۰۷ به طور رسمی به دنیا عرضه کردند.سطح مقدماتی اسکرچ مناسب کودکان ۴.۵ الی ۸ سال و سطح تکمیلی و پیشرفته اسکرچ مناسب سنین 9 الی 15 سال می باشد. کودکان و نوجوانان با داشتن کامپیوتر ، لپ تاپ و یا تبلت قادر به شرکت در دوره های اسکرچ خواهند بود که می تواند نقطه شروع و ورود آنها به دنیای برنامه نویسی باشد .

آموزش اسکرچ برای چه کسانی مناسب است؟

۱) کودکان و نوجوانان علاقه مند به بازی، موبایل و دنیای نرم افزاری

۲) افراد علاقه مند به ورود به دنیای برنامه نویسی

۳) کودکان و نوجوانانی که قصد بازی سازی دارند

۴) اشخاصی که اهمیت و ضرورت آموزش برنامه نویسی را درک کرده اند

مزایای شرکت در دوره اسکرچ

• فعال کردن بخش منطق مغز کودک
• مهارت حل مسئله و تحلیل مسائل
• یادگیری مهمترین مهارت قرن حاضر
• رشد استعداد و خلاقیت
• آشنایی با کامپیوتر و الگوریتم ها
• سرگرمی لذت بخش
موسسه ایده پردازان خلاق با بهره گیری از اساتید مجرب در جهت حرفه ای شدن کودکان و نوجوانان در حوزه اسکرچ اقدام به برگزاری دوره های انلاین این دوره نموده است.

چارت آموزشی دوره های آنلاین دانش آموزی اسکرچ

سطح مقدماتی

مباحث آموزشی:

    • آشنایی با برنامه‌نویسی و کاربردهای اسکرچ
    • آشنایی با محیط کلی برنامه‌ی اسکرچ
    • آشنایی با نقاشی کشیدن در اسکرچ
    • آشنایی با ابزارهای نقاشی و شخصیت پردازی در اسکرچ
    • آشنایی با حرکت شخصیت‌ها در اسکرچ
    • حرکت دادن شکلک با کلیدهای جهت‌دار

تعداد جلسات : 10

مدت زمان هرجلسه : 90 دقیقه

سطح متوسط

مباحث آموزشی:

    • آشنایی با حلقه “تکرار کن”
    • آشنایی با حرکت به دنبال ماوس
    • گفتگو و حرف زدن شخصیت‌ها در اسکرچ
    • تغییر اندازه‌ی شکلک در اسکرچ
    • آشنایی با چرخیدن شکلک‌ها در اسکرچ
    • آشنایی با بخش صدا در اسکرچ

تعداد جلسات : 10

مدت زمان هرجلسه : 90 دقیقه

سطح حرفه ای

مباحث آموزشی:

    • آشنایی با مبدا مختصات و مکان شکلک
    • آشنایی با کدهای x,y برابر ۰ شود و تغیر x,y به اندازه ۱۰ تا
    • آشنایی با چگونگی ارتباط بین دو یا چند شکلک در برنامه‌ی اسکرچ
    • آشنایی با دستور شرطی “اگر”
    • آشنایی با سوال و جواب و گرفتن اطلاعات از کاربر
    • آشنایی با متغیر و مفهوم و کاربرد آن در اسکرچ
    • پروژه‌ی بازی و انمیشین

تعداد جلسات : 10

مدت زمان هرجلسه : 90 دقیقه