شب یلدا

بدون دیدگاه

شب یلدا ،یکی از آیین‌های گذشته ایرانیان بوده و از گذشته تاکنون با فرهنگ و آداب ما عجین شده است. اندک اندک با پایان فصل پاییز و گذر خزان و سرد شدن هوا شب یلدا که به طولانی‌ترین شب سال معروف است از راه می‌رسد.

برگزاری  مراسم و دادن هدیه به عزیزان در شب یلدا می‌توان زیباترین شب سال را برای اعضای خانواده بسازیم . این آیین زیبا و دوست داشتنی موجبات شادمانی مردم دوستی مدار ایران را فراهم می‌کند.
این مراسم از گذشته دور با زندگی ما ترکیب و تلفیق شده است . مهمترین و زیباترین ارمغان شب چله شب یلدا ساختن لحظات شیرین و جذاب در کنار افرادی است که دوستشان داریم . خلق دورهمی‌هایه یلدایی از جمله قشنگ‌ترین خاطره‌هایی است که در بلندترین شب سال برای ما ایجاد می‌گردد. چرا که از زیباترین و پاک‌ترین آیین باستانی گرامی داشت عشق و محبت در میان کسانی می‌باشد که بودن را برایمان معنایی تازه می‌بخشند .

در این مقاله هدف آشنایی بیشتر خوانندگان با شب یلداست ، فلسفه تاریخی و آداب و رسوم یلدایی می‌تواند لحظاتی بسیار شیرین و گوارا و خاطره انگیز را برای نزدیکان درجه یک ما به وجود آورد.
یلدا یعنی چه اولین پرسشی که به احتمال زیاد با آن روبرو می‌شوید معنای شب یلداست.  به عبارت دیگر شب یلدا به چه معناست یلدا واژه‌ای اقتباس شده از دوران ساسانیان و واژه‌ای سریانی بوده و رویش و تولدی عظیم و بزرگ است . ایرانیان باستان معتقد بودند در این شب طولانی روشنایی و نیکویی بر پلیدی‌ها و تاریکی‌ها مسلط خواهد شد در زبان لری یلدا تشکیل وبه معنی مادربزرگ است.
به امید شب‌های یلدایی طلایی همراه با آرزوهای بزرگ برای خانواده موفق ایده پردازان خلاق یلدایی باشید همیشه

کریم پروایی

نوشتهٔ پیشین
مسابقه عکاسی یلدایی
نوشتهٔ بعدی
جشنواره عکس یلدایی قهرمان آفرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید