اهداف مدرسه کسب و کار نوجوان

بدون دیدگاه

 اهداف مدرسه کسب و کار نوجوان

یکی از مهم ترین و اساسی ترین نگرانی های امروزی انسان چه می تواند باشد؟ شاید این سوال کلی به نظر برسد، ولی یکی از اصلی ترین مسائل و مشکلات زندگی همه انسان ها موضوع معیشت، درآمد و اقتصاد خانواده است. به طور کلی اکثر افراد نگران آینده هستند. آینده نگری و توجه خاص به آینده الزاما باید مورد توجه قرار بگیرد. با یک نگاه اجمالی به تاریخچه اقتصادی برخی از ممالک جهان سوم و یا کم برخوردار متوجه می شویم که به لحاظ درآمدی و میانگین درآمد خانواده از خط قرمز تعریف شده بسیار پایین تر است که باعث ایجاد  مشکلات بسیاری در خانواده می شود.

از جمله دلایل عقب ماندگی این کشورها و ملت ها موضوع صنعت و اشتغال است.مسائل سیاسی هم از عوامل موثر در پسرفت ملت ها می باشد. توسعه طلبی، یکه تازی، قلدرمآبی، سیاست های استعماری و استکباری برخی از کشورهای ابرقدرت راه پیشرفت اقتصادی آنها را مسدود نموده است که باعث آسیب های فراوانی در اقتصاد کشورها می شود، برای خروج ازاین  وضعیت بحرانی اقدامات خاصی لازم است،از جمله اقدامات مهم و اساسی ایجاد تفکر مدیریت استراتژیک و صنعتگراست.

برنامه ریزی و تمرکز بر روی صنعت و تفکر علمی و استراتژیک یکی از راه های برون رفت از این ماجراست، از سوی دیگر اشتغال و ایجاد کسب درآمدهای غیر کاذب باعث می شود ما به سمت توسعه و درآمد پایدار حرکت کنیم. متاسفانه جامعه امروز ما دچار معضل بزرگی به نام بیکاری و عدم کسب درآمد شده است. روسای دولت های منتخب به طور معمول شعارهای معشیت مردم،سفره های مردم و ….. را سر لوحه برنامه های دولت خود قرار می دهند، اما در عمل اتفاق خاصی نمیوفتد و ما شاهد تغییرات چشمگیر در جامعه ایرانی نیستیم.

می توان گفت برای رنگین شدن سفره آحاد مردم بایستی پیش درآمدی به نام تحول در ایجاد شغل های زود بازده و هم زمان اقتصاد کلان به ویژه در بخش صنعت و کشاورزی و توجه به شرکت های دانش بنیان داشته باشیم. با توجه به وضعیت تحریمی کشور، جمهوری اسلامی نیاز به تلاش مضاعف، نیاز به برنامه ریزی دقیق تر و عملی تر، استفاده از مشاوران اقتصادی کارآمد و متفکر الزامی به نظر می رسد. بسترسازی و ایجاد زیرساخت های دراز مدت برای آماده سازی ورود نیروی انسانی به کسب و کار هم از موارد بسیار ضروری است.

در جامعه امروز پایه گذاری کسب و کار و ایجاد حس رقابت و تجارت و انگیزه سازی برای نوجوانان و جوانان بسیار حائز اهمیت است. ایجاد و افزایش قدرت تحلیل های مالی و درآمدی در زندگی، بهره برداری از هوش مالی و ریاضی، انتخاب مسیرهای اقتصادی درست با ریسک پذیری مطمئن از جمله مواردی است که باید به آنها توجه ویژه داشت. مهارت تشخیص فرصت ها و مزیت های رقابتی در کسب و کار، تدوین مسیرهای مالی اثر بخش، برطرف کردن چالش های بیکاری و آسیب های شغلی موجود می تواند ما را به سر منزل مقصود هدایت کند.

ایجاد جرات مندی و ترسیم نقشه راه موثر و درست برای آینده ای مطمئن و تضمین زندگی مرفه نیز برای جامعه ما لازم و ضروری است. در کل می توان اینگونه بیان کرد که همواره پیشگیری بهتر از درمان است.و زمانی می توان بر مشکل بزرگ بیکاری غلبه کرد که خانواده و مسئولین جامعه سن ورود به بازار یادگیری مهارت های شغلی را کاهش داده و در سنین نوجوانی این مهارت های ضروری به نوجوانان ما آموزش داده شود.

به این ترتیب نوجوان محصل ما همزمان با تحصیل می تواند مخاطب شناسی، اصول و فنون مذاکره، دیجیتال مارکتینگ، هوش مالی، فنون ارتباطات، مهارت های فروش، تحقیقات بازار، روانشناسی بازار، کسب شهرت و برندینگ،ت فکر و حل مسئله در تصمیم گیری را طی مرحله مقدماتی، تکمیلی و پیشرفته در مدرسه کسب و کار نوجوان بگذارند.

موسسه ایده پردازان خلاق با طراحی مدرسه کسب و کار در واقع می خواهد موضوع و پیشگیری از بیکاری را در نظر قرار داده و نگرش های جدیدی را در افق اشتغال و کارآفرینی بوجود آورد.

مدرسه کسب و کار اقیانوسی برای اشتغال

کریم پروایی-کارشناس آموزش

نوشتهٔ پیشین
برگزاری مسابقات چرتکه مشهد شهریور ۱۴۰۲ + اعلام نتایج
نوشتهٔ بعدی
جلسه توجیهی دوره MBA

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید