چرا به دنبال ایجاد مدرسه کسب و کار هستیم؟

بدون دیدگاه
چرا به دنبال ایجاد مدرسه کسب و کار هستیم؟

اگر بخواهیم نیم نگاهی به برخی آمارهای ارائه شده در مقالات مختلف داشته باشیم،متوجه خواهیم شد که نرخ بیکاری جوانان 18 تا 35 سال در کشور ما بسیار بالاست.

نرخ بیکاری 13% برای مردان و 28% برای جامعه زنان ثبت شده است که متاسفانه این آمار بسیار نگران کننده است و زنگ خطری برای مسئولین کشور و خانواده ها محسوب می گردد و برای خروج از این بحران به وجود آمده باید به دنبال یک راه حل مناسب بود.

همانگونه که می دانید اکثر مشکلات و آسیب های اجتماعی ، سیاسی و اقتصادی ریشه در بیکاری دارند.چرایی هدف گذاری و متمرکز شدن بر توسعه کسب و کار کاهش آسیب های به وجود آمده در حوزه اشتغال است.

اگر اندکی به نیازهای جامعه توجه کنیم متوجه خواهیم شد که بسیاری از انسان های کره زمین بر حسب انواع نیازهای خود دست به فعالیت های مختلفی می زنند.

مثلاً برای یادگیری به مدرسه می‌روند برای دانش افزایی مطالعه می‌کنند، برای تقویت سیستم فیزیک بدن ورزش می‌کنند ،برای سیر شدن تغذیه می‌کنند برای آرام شدن و آرامش مسافرت رفته و مدیتیشن انجام می‌دهند .امروز با توجه به چالش‌های پیش روی نظام‌های اجتماعی و سیاسی اقتصادی کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه یادگیری مهارت‌های اقتصادی است.

از آنجایی که بشر هر روز نیاز بیشتری به رفاه پیدا می‌کند نرخ رشد تورم با تصاعد هندسی و با توان‌های خیلی بالا در حال رشد است لازمه حرکت با سرعت و رشد تورم ایجاد درآمدهای برابر است از جمله موارد آسیب‌های اجتماعی دنیا بیکاری و عدم اشتغال است و همچنین آسیب های دینی و دینداری هم به موضوع اشتغال و درآمد برمی گردد.

چرا؟ اگر امروز موضوع بیکاری و کسب و کار حل شود، به عبارتی ریشه بیکاری خشکانده شود و درخت کار به ثمر نشسته و بارور گردد، افراد مشغول انجام کار شده  و اذهان مردم به فکر درآمد و تولید باشند و درآمدزایی به ثبات پایدار برسد رفاه اقتصادی در خانواده خودنمایی کند قطعاً آمار بیکاری، فسادهای اخلاقی و اقتصادی، دزدی و طلاق کاهش می‌یابد.

 امروز اگر صنعت رشد فاحشی داشته باشد و عدد و رقم شاغلین رو به رشد باشد  دیگر در موضوعات اجتماعی ، افراد معتاد و کارتن خواب ، حاشیه نشین ها  و افراد حاضر در میان بلوارها و بزرگراه ها را نخوایم داشت .

بنابراین برای خروج از بحران‌های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی در این مقوله باید به ایجاد مدارس و موسسه‌هایی بپردازیم که بتوانند چالش‌های کسب و کار و درآمدزایی را  به صورت بنیادین و برای همیشه از صفحه روزگار را محو نمایند تا اینکه به آرامش و ثبات دائمی برسند.

به این ترتیب باید برای آماده سازی سنین نوجوان برای کسب و کار دوره‌هایی را تعریف کنیم لذا می‌توان برای این طیف از افراد جامعه در سه دوره محتواهایی را پیش بینی نمود که در واقع مسیر رسیدن به کسب و کار باشد.

 از آنجا که دوره‌های تئوری به تنهایی پاسخگوی دوره های کسب و کار نیست، مباحث عملی نیز در این آموزش‌ها و دوره‌ها گنجانده شده است.

 از جمله محتوایی که به گروه هدف باید آموزش داده شود مخاطب شناسی می‌باشد شناخت ویژگی‌های شخصیتی، رفتاری، شناختی و جسمانی افراد، نیازشناسی (شناخت نیاز رغبت‌ها،انگیزه‌ها ،و آرمان‌های افراد) روش شناسی یا شناخت و گزینش روش‌های موثر و کارآمد موقعیت شناسی یا شناخت فضای روحی و روانی افراد و محیط اجتماعی آن .

در ادامه راه به اصول و فنون مذاکره می پردازیم که در ۱۰ گام اساسی برای موفقیت در مذاکرات ثبت شده است.

راهبردهای کلی مذاکره:

  • لازم است راهبرد کلی مذاکره خود را  با دقت تهیه کنید
  • تفاوت های فرهنگی را در اصول و فنون مذاکره لحاظ کنید
  • در مورد روند مذاکره به توافق برسید.
  • روش تخصیص منابع انسانی و فنی مناسب را پیش بینی کنید
  • بر پایه اطمینان و اعتماد رابطه تجاری برقرار کنید
  • صداقت را در اصول و فنون مذاکره رعایت کنید
  • احساسات خود را به دقت مدیریت کنید
  • انعطاف پذیری مناسبی داشته باشید
  • تعهدات واقع بینانه داشته باشید
  • برای اطمینان از درک مشترک به آخرین نگارش خود رجوع کنید.

از طرفی امروزه بازاریابی اینترنتی با سرعت بسیار بالایی در حال رشد است همچنان که می‌بینیم خیلی از فروشگاه‌ها و مارکت‌ها با روش اینترنتی کالا و خدمات خود را عرضه می نمایند. در ادامه می توان گفت که هوش مالی و ترید که از جمله موارد مهم در زندگی فعلی است باید به مخاطبان و گروه هدف آموزش داده شود.

نتیجه گیری:

با توجه به چالشها و مشکلات موجودی که در این مقاله به آنها پرداختیم . موسسه ایده پردزان خلاق تصمیم به راه اندازی مدرسه کسب و کار نوجوان نموده تا گامی بزرگ در راه توسعه اشتغال و درآمدزایی برای فرزندان ایران عزیزمان برداشته و موجبات موفقیت را برای آنان مهیا نماید.

مدرسه کسب و کار اقیانوسی برای اشتغال

کریم پروایی

کارشناس آموزش ایده پردازان خلاق

نوشتهٔ پیشین
نشست هم اندیشی ایده پردازان خلاق
نوشتهٔ بعدی
کسب عنوان بانوی برتر کارآفرین کشوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید