آموزش چرتکه برای کودکان را از چه سنی باید شروع کرد؟

بدون دیدگاه
آموزش چرتکه برای کودکان را از چه سنی باید شروع کرد؟

اگر تا به حال احساس گناه کردید که ای کاش فرزندتان یک نابغه بود، دست خود را بلند کنید؟

همه ما این کار را کردیم!. لحظاتی وجود دارد که آرزو می کنید ای کاش فرزندتان انیشتین به دنیا می آمد .مبحث ریاضی یکی از موضوعات مورد علاقه والدین است ودر واقع یکی از نگرانی های بزرگ آنها که چطور فرزند خود را به این موضوع علاقه مند کنند.اما اگر فرزند شما از سن مناسب شروع به یادگیری چرتکه کند ، نگرانی شما تا حدود زیادی برطرف خواهد شد و این تنها یکی از فواید آموزش چرتکه است.

اما بهترین سن برای شروع آموزش چرتکه چه سنی است؟

ابتدا باید به این نکته توجه کنید که آموزش چرتکه در سن مناسب باعث افزایش شناخت کودک از خود می شود. این بدان معناست که فرزند من بیشتر فکر می کند . به عبارت دیگر، اگر آموزش چرتکه را در سن مناسب شروع کنیم، فرزند ما شانس بیشتری برای تبدیل شدن به یک هنرمند، یک فیلسوف، یا یک دانشمند، یا احتمالاً حتی یک مخترع خواهد داشت.و آیا می دانید چگونه؟

بر اساس مطالعات متعدد، توانایی های تفکر خلاق به طور مستقیم با رشد شناختی مرتبط است. سن مناسب برای یادگیری چرتکه 4 تا 14 سالگی است. اما اکنون ممکن است از خود بپرسید که چرا دقیقا 4 تا 14 سالگی؟
اکثرموسسات آموزش چرتکه، چه آفلاین و چه آنلاین، دوره هایی را در سطوح مختلف چرتکه ارائه می دهند. آنها تقریباً 10 سطح متفاوت از شروع آموزش برای کودکان مبتدی تا سطوح پیشرفته را در نظر می گیرند. دوره های مبتدی همیشه کودکان 4 ساله را ترجیح می دهند. چرا؟ زیرا معمولا کودکان 4 و 5 ساله شمارش اولیه 1 تا 100 را می دانند که به مربیان آموزش چرتکه کمک می کند تا با استفاده از این موضوع آموزش شمارش را برای کودکان شروع کنند.

چرتکه پله ای برای یادگیری ریاضیات ذهنی

چرتکه پله ای برای یادگیری ریاضیات ذهنی است ابتدا چرتکه آموزان یاد می‌گیرند که چگونه با استفاده از مهره‌های رنگارنگ، عملیات ریاضی پایه را روی چرتکه انجام دهند. سپس به تدریج یاد می گیرند که مهره ها را در ذهن خود به تصویر بکشند.
اگر به این فکر می کنید که چگونه این کار با کودکان 5 ساله امکان پذیر است، پس حق با شماست. بله، سخت است، و انجام آن به به صبر و تمرین نیاز دارد.اما کودکان بهترین نامزد برای یادگیری نکات و ترفندهای چرتکه هستند. چرا؟ زیرا برخلاف شما، فرزندان شما ذهنی باز و اماده به یادگیری دارند و به راحتی می تواند با چرتکه ارتباط برقرار کنند.

اکنون، اجازه دهید در مورد حداکثر سنی که اکثر موسسات آموزش چرتکه برای دوره های سطح پیشرفته ترجیح می دهند صحبت کنیم – سن 14 سال آیا می دانستید که می توانید با چرتکه مربع( عدد به توان 2) و مکعب (عدد به توان 3) را محاسبه کرد؟
بله درست خواندید یادگیری حل مسائل اساسی ریاضی، مانند ضرب و تقسیم، در قالب آموزش با چرتکه ، پایه ای قوی برای مهارت های ریاضی فردی فرزند شمافراهم می کند.این نه تنها به شما کمک می کند سریعتر محاسبه کنید، بلکه می توانید با اعداد بزرگتر نیز کار کنید. حالا، شما باید فکر کنید، چقدر بزرگ؟

خوب، یک چرتکه آموز سطح متوسط می داند که چگونه اعداد 3 رقمی را حل کند … شاید تا 4 رقمی. اما، چرتکه آموزانی نیز هستند که به سادگی چشمان خود را می بندند، انگشتان خود را تکان می دهند و مسائل مربوط به اعداد 5 تا 6 رقمی را حل می کنند.شاید باور کردنی نباشد ! اما این قطعا با تمرین این موضوع شدنی است.بنابراین، نوجوانان 13 و 14 ساله کاندیدای عالی برای دوره های آموزش چرتکه پیشرفته هستند، زیرا این دوره های آموزشی شامل حل ریشه های مربع و مکعب و اعداد بزرگتر است.

نتیجه گیری

والدین عزیز و علاقه مندان به آمورش یادگیری چرتکه و اگر قصد دارید آموزش یاد گیری چرتکه را با کمک یک مربی-معلم شروع کنید، بهتر است ازسن 4 تا 14 سالگی شروع کنید. با این حال اگر با خواندن این مقاله به این نتیجه رسیده اید کودک سه ساله شما نیز می تواند آموزش چرتکه را شروع کند . باید این نکته را یادآور شوم که چرتکه روشی عالی برای یادگیری اعداد است.

هنگامی که کودک بین 1 تا 3 سال دارد، اکثر ما به عنوان والدین شروع به آشنا کردن او با حروف الفبا و اعداد می کنیم . ابتدا 1 تا 10 را به آنها آموزش می دهیم و به تدریج به 100 می رسیم . در حقیقت می توان گفت مهره ها ی چرتکه یکی از بهترین ابزارها برای آموزش اعداد هستند . برای شروع پیشنهاد می کنم چرتکه را به عنوان یک اسباب بازی معرفی کنید . بگذارید با چرتکه آشنا شوند.اما، اگرشما یا فرزندتان از سن 14 سال فراتر رفته اید نگران نباشید. شما می توانید چرتکه را در بزرگسالی نیز یاد بگیری و از مزایای فراوان آن بهره مند شوید.!

ایده پردازان خلاق

نوشتهٔ پیشین
نحوه آموزش به کودکان بیش فعال در کلاس
نوشتهٔ بعدی
مسابقات محاسبات ذهنی با چرتکه استان خراسان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید