فواید یادگیری محاسبات ذهنی با چرتکه

بدون دیدگاه

فواید یادگیری محاسبات ذهنی با چرتکه برای کودکان و نوجوانان

فواید یادگیری محاسبات ذهنی با چرتکه اگر شما درباره فواید یادگیری چرتکه کنجکاو هستید به شما توصیه می کنم حتما این مقاله را تا پایان مطالعه کنید، در این مقاله به طور مختصر درباره هشت مزیت شگفت انگیز آموزش چرتکه پرداخته شده است.

1 – رشد شناختی ( فرایندهای مختلف تفکر شامل درک،یاداوری و مفهوم سازی) را تقویت می کند

آموزش چرتکه نتایج شگفت انگیزی در افزایش رشد شناختی در کودکان نشان داده است.حدود 90 درصد از کودکان ابتدایی از سمت چپ مغز برای تجزیه و تحلیل اطلاعات، درک زبان و رمزگشایی صداها استفاده می کنند. با این حال، کودکانی که از سمت راست مغز استفاده می کنند، زودتر از همسالان خود، تفکر منطقی و مهارت های خلاقانه را یاد می گیرند.علاوه بر این، سمت راست مغز نیز مسئول رشد شناختی است. این قسمت از مغز جایی است که ما تخیل، شهود و تجسم را می آموزیم.

هنگامی که کودکان از چرتکه استفاده می کنند، بیشتر آنها تمایل دارند مهره ها را از هر دو طرف حرکت دهند. بنابراین از هر دو دست استفاده می کنند که در نتیجه باعث تحریک سلول های مغزی در دو طرف مغز می شود.در نتیجه استفاده از چرتکه باعث افزایش رشد شناختی در کودکان می شود.

2- به درک بهتر محاسبات کمک می کند

در سنین پایین، بیشتر کودکان تشویق می شوند که جداول ریاضی را مانند جدول ضرب یاد بگیرند. در نتیجه، فرزندان ما محاسبات را بسیار گیج کننده و دشوار می دانند. اما، اگر از چرتکه  استفاده کنند، حتی اگر جداول را فوراً حفظ نکنند، قطعاً به انها به درک بهتر محاسبات کمک خواهد کرد.

 

3 -ریاضیات را سرگرم کننده می کند

وقتی صحبت از آموزش به کودکان می شود، حتی  آموزش حروف الفبا نیز مانند علم موشک پیچیده به نظر می رسند. پس بدون شک آموزش حل مسائل ریاضی سختتر خواهد بود.علاوه بر این، کودکان  خیلی سریع از موضوعات دشوار فراری می شوند. هر چیز جدید و پیچیده برای ذهن کوچک آنها کسل کننده و خسته کننده به نظر می رسد، پس  چگونه باید با این موضوع  برخورد کنیم؟

پاسخ ساده است:  باید ریاضیات را سرگرم کننده کنید .چرتکه با مهره های رنگارنگ همیشه بهترین شروع برای کودکان و خردسالان  است. بیشتر به این دلیل که چرتکه را شبیه به یک اسباب بازی می دانند. بنابراین، روند آموختن ریاضی  برای آنها سرگرم کننده تر می شود.

4 – محاسبات  ذهنی را آموزش می دهد

برای شروع، تصویرسازی ذهنی می تواند به فرد کمک کند بهتر فکر کندیا تصور کند. به عنوان مثال، حتی در روان درمانی، درمانگران از تصویرسازی ذهنی برای یادآوری رویدادهای آسیب زا و پردازش آنها استفاده می کنند.ریاضیات ذهنی مورد مشابهی است که در آن یک کودک به طور ذهنی عدد را به تصویر می‌کشد و در ذهن خود محاسبه می‌کند.

چرتکه تا حد زیادی کارآمدترین اسباب بازی و ابزار  برای شروع تمرین ریاضی ذهنی است. استفاده از چرتکه در مراحل اولیه به کودکان کمک می کند تا تصویری ذهنی از محاسبات ایجاد کنند. مهره های رنگارنگ تصویرسازی را برای آنها آسان تر می کند. و همانطور که آنها بزرگ می شوند، کلاس های آموزش چرتکه به آنها کمک می کند تا محاسبات ذهنی برای آنها به صورت یک عادت دراید.

5 – اعتماد به نفس را افزایش می دهد

از آنجایی که ریاضی و محاسبات  همیشه یکی از سخت‌ترین دروس در مدرسه بوده است، بیشتر بچه‌ها زمانی که برایشان مشکل باشد علاقه خود را از دست می‌دهند. با این حال، دانش‌آموزانی که در کلاس‌های ابتدایی خود از چرتکه استفاده می‌کنند، نسبت به سایر بچه‌ها در ریاضیات اعتماد بیشتری دارند.

6 – به کودکان مبتلا به نارساخوانی ( اختلال در توانایی خواندن )کمک می کند

از آنجایی که بسیاری از کودکان نارساخوان به فرآیند یادگیری از طریق لمس کردن پاسخ می‌دهند، چرتکه می‌تواند ابزار خوبی باشد که آنها را با محاسبات ریاضی آشنا می‌کند.

 

7-کاهش خطاها

مطالعات ثابت کرده‌اند که دانش‌آموزانی که مهارت‌های ریاضی ذهنی را یاد می‌گیرند، ابتدا مسائل ریاضی را به صورت ذهنی حل می‌کنند. احتمال خطاهای کمتری وجود دارد زیرا کودکان عمیقاً از اعداد و نحوه عملکرد آنها آگاه هستند. بنابراین، کودکان کمتر در هنگام انجام محاسبات ریاضی اشتباهاتی را مرتکب می شوند. همچنین مهارت های حل مسئله به بهترین شکل را تضمین می کند که کودکان می توانند نه تنها در ریاضیات، بلکه در سایر موضوعات مدرسه و موقعیت های زندگی از آن استفاده کنند.

8 – تخیل را در کودکان تقویت می کند

یکی از دلایل اصلی محبوبیت چرتکه ،  توانایی حل ریاضیات  به صورت ذهنی است. در واقع، در  برنامه‌های رشد مغز اخیر از چرتکه برای آموزش ریاضیات ذهنی استفاده می‌کنند. همانطور که قبلاً اشاره کردم،کودکان برای تمرین ریاضی ذهنی نیاز به تصور چرتکه و اعداد در ذهن خود دارد. بنابراین، در نتیجه، تمرین مکرر چرتکه  قدرت تخیل در کودکان تقویت می شود.

آیا چرتکه فرزند  شما را باهوش تر می کند؟

با وجود اینکه “هوشمند” برای هر فردی معنای متفاوتی  دارد، میتوان  گفت بله، چرتکه به طور کلی افراد را باهوش تر می کند. یادگیری چرتکه به افراد کمک می کند تا محاسبات ریاضی دشوار را درک کنند و همچنین تفکر منطقی، تجزیه و تحلیل موقعیت ها و یادگیری مهارت های خلاق را در کودکان و نوجوانان  بهبود میبخشد.

نتیجه گیری

در کل،  آموزش چرتکه فواید متعددی دارد. با یادگیری استفاده از این ابزار، کودکان و نوجوانان  نه تنها اصول اولیه را یاد می گیرند، بلکه بدون استفاده از قلم و کاغذ، سریعتر محاسبه را در ذهن خود یاد می گیرند. علاوه بر این،  با یادگیری چرتکه فرزندتان احساس اعتماد به نفس بیشتری خواهند داشت.

ایده پردازان خلاق

نوشتهٔ پیشین
جلسه هم اندیشی دوره مدیریت کسب و کار
نوشتهٔ بعدی
نشست در جهت فعالیت های مدرسه کسب و کار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید